StarStableSisters - Heather, Lucy & Minna

2014-06-28
20:56:00

Du kan inte använda det här

Okej, jag vet att jag inte har bloggat på länge, har varit bortrest och kommer resa bort mer under lovet, plus att jag inte är Star Rider, så det finns egentligen inte så mycket att blogga om som inte alla andra redan har bloggat om, dock kom jag på en sak. Som den inre nörd jag är började jag fundera på det som alltid dyker upp så fort jag försöker äta mitt fika (antar att detta händer andra också, annars blir jag ännu mer fundersam) nämligen:
Mitt ansiktsuttryck säger ju allt, eller hur x) frågan är vad den här meningen egentligen betyder, det kan nämligen bli HELT olika beroende på var man lägger betoningen, till exempel:
 
Du kan inte använda det här. Om betoningen ligger på "Du" antyder det att andra kan "använda det här" men jag kan det inte, av någon outgrundlig anledning.
 
Du kan inte använda det här. Så jag kan titta på det, men inte använda det?
 
Du kan inte använda det härMen jag kan använda något annat, om jag hade beställt det?
 
Du kan inte använda det härSå jag hade kunnat använda mitt, i exemplet, spartanska glas vatten någon annan stans?
 
Några exempel på vad denna mystiska mening kan betyda, och jag vet inte vilken som är rätt :( (kommentera gärna om ni vet) Sådant Lucy kan fundera på x)
 
Glad Sommar
 
 -Lucy